Alma Tadema.org, welcome & enjoy!
|
|
|
Francesco Guardi
1712-1793
Italian
Francesco Guardi Galleries
Francesco Guardi was born in Venice into a family of lesser nobility from Trentino. His father Domenico (born in 1678) and his brothers Niccolo and Gian Antonio were also painters, the latter inheriting the family workshop after the father's death in 1716. They probably all contributed as a team to some of the larger commissions later attributed to Francesco. His sister Maria Cecilia married the pre-eminent Veneto-European painter of his epoch, Giovanni Battista Tiepolo.
In 1735, Guardi moved to the workshop of Michele Marieschi, where he remained until 1743. His first certain works is from 1738, for a parish at Vigo d'Anuania, in Trentino. In this period he worked alongside his better-known brother, Gian Antonio. The first work signed by Francesco is a Saint Adoring the Eucarist (circa 1739).
His works in this period included landscapes as well as figure representations. His early vedutas show influence both from Canaletto and Luca Carlevarijs. On February 15, 1757 he married Maria Mattea Pagani, the daughter of painter Matteo Pagani. In the same year his brother Gian Antonio died and his first son, Vincenzo, was born. His second son, Giacomo, was born in 1764.
In 1763 he worked in Murano, in the church of San Pietro Martire, finishing a Miracle of a Dominican Saint clearly influenced by Alessandro Magnasco in its quasi-expressionistic style.
Francesco Guardi's most important later works include the Doge's Feasts, a series of twelve canvases celebrating the ceremonies held in 1763 for the election of Doge Alvise IV Mocenigo. In his later years, Canaletto's influence on his art diminished, as showed by the Piazzetta in the Ca' d'Oro of Venice. In circa 1778, he painted the severe Holy Trinity Appearing to Sts. Peter and Paul in the parish church of Roncegno.
Miracle of a Dominicane Saint (1763), Lugano, private collection.In 1782 Guardi was commissioned by the Venetian government six canvases to celebrate the visit of the Russian Archdukes in the city, of which only two remain, and two others for that of Pope Pius VI. On September 12 of that year he was admitted to the Fine Art Academy of Venice.
A stronger attention to colours is present in late works such as the Concerto of 80 Orphans of 1782, now in Munich, in the Façade of Palace with Staircase in the Accademia Carrara of Bergamo.
Guardi died at Venice in 1793. Related Paintings of Francesco Guardi :. | The Doge Takes Part in the Festivities in the Piazzetta on Shrove Tuesday (mk05) | Details of he Departure of the Doge on Ascension Day | The Little Square of St. Marcus | Arched Bridge at Cannaregio | View of a Square with Palace | Related Artists: hedvig eleonorasHedvig Eleonora av Holstein-Gottorp, född 23 oktober 1636, död 24 november 1715, var svensk drottning och riksföreståndare, dotter till Fredrik III av Holstein-Gottorp och Marie Elisabeth av Sachsen och gift i november 1654 med Karl X Gustav. Hon var med honom i Polen 1656 och i Danmark 1658. Hon var Sveriges drottning i sex år, men de facto "första dam" till sin död 1715, i femtiofem års tid.
Hon blev änka 1660 och levde som änkedrottning i ytterligare 55 år. Kung Karl II av England friade till henne något år efter makens död, men hon tackade nej, med den formella motiveringen att hon önskade vara sin döde make evigt trogen.
Hon satt i förmyndarregeringarna för både sin son Karl XI och sin sonson Karl XII, 1660-1672 samt 1697, och sedan i rådet 1700-1713, men hade i verkligheten aldrig så mycket att göra med politik, utan var nöjd med att formellt presidera över regeringen och hovet som monarkins symboliska överhuvud och representant. Hon stödde dock den profranska och antidanska policy som fördes av regenterna. Hennes son var djupt beroende av henne i hela sitt liv; då han blev gammal nog att sitta med vid regeringens sammanträden, talade han inte direkt till ledamöterna, han viskade i stället vad han ville veta till riksänkedrottningen, och Hedvig Eleonora frågade sedan regeringen med hög röst vad han ville veta.
Då sorgeperioden formellt bröts år 1663 var hon värdinna för omfattande festligheter, och det var i hennes namn Sveriges första fasta teater öppnades i Stora Bollhuset och Lejonkulan 1667.
Hedvig Eleonora, "Riksänkedrottningen", hade en dominant och temperamentsfull personlighet och dominerade det svenska hovet totalt fram till sin död. Även efter sin sons giftermål 1680 och fram till sin död 1715 var hon den verkliga drottningen och behöll sin position som "första dam"; sonen kallade henne "drottningen" och sin fru för "min fru". Under stora nordiska kriget var hon 1700-13 representant för kungen, men intresserade sig inte heller nu mycket för politik- vid audienser för utländska sändebud kunde antingen "moltiga" eller gapskratta åt dem. Hon intresserade sig för kortspel och arkitektur. Hon kunde spela kort till inpå småtimmarna. Drottningholms slott samt Strömsholms slott påbörjades av henne. Vid båda slotten lät hon anlägga stora parker i tidens stil. Frederico BartoliniBritish,
1854-1941 Louis Carrogis CarmontelleAugust 15, 1717?CDecember 26, 1806,was a French dramatist, painter and architect; author of little pieces under the name of Proverbes.
|
|
|
|
|
|
|
|
All the Alma Tadema's Oil Paintings
Supported by oil paintings and picture frames
Copyright Reserved
|